Stone Circle - Reisverslag uit Penrith, Verenigd Koninkrijk van Marcel Kroes - WaarBenJij.nu Stone Circle - Reisverslag uit Penrith, Verenigd Koninkrijk van Marcel Kroes - WaarBenJij.nu

Stone Circle

Blijf op de hoogte en volg Marcel

02 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Penrith

Begin de dag met een.... natte tent. Gelukkig alleen een hoek en is alleen mijn hoek van mijn slaapmatje nat. Jammer dan, gewoon inpakken en hopen op mooi weer zodat ik het vanmiddag kan drogen. Vanuit St Bees vertrokken naar Lorton. Onderweg fietste een Engelse gepensioneerde collega zo'n 10 mile mee en zelfs Louis van Gaal kwam ter sprake. Omdat ik het prachtige Lake District National Park weer in fietste en alle tijd had heb ik veel foto's gemaakt. In Lamplough tijdens een bakkie leut uit mijn Stanley thermoskan stopt er een wit busje en stappen 2 mannen uit. Zij zijn een kapitein en een hulpverlener uit het leger die een groepje van 15 mtb-ers begeleiden. Zij fietsen voor een goed doel. De fietsers waren nog niet in aantocht en ik kreeg energy-drank en -bars aangeboden. Ook vroegen ze of ik vanavond ook kwam eten want ze waren fully ecquiped. Het was ergens bij Keswick op Bridge-end Farm. Howel zij van alles hadden: in ieder geval geen kaart want ze vroegen mij onderweg regelmatig naar de Coast to Coast route nummer 71 ( die ik ook wilde volgen richting Penrith). Ik was ruim voor de groep dus had alle tijd ... Dacht ik, want de Bridge-end Farm had beter Far-end Farm kunnen heten. Ondertussen wel een heuse Castlerigg Stone Circle gespot! Met de de gedacht aan het eten van de koks van het legergroepje en de wederom verbluffend mooie omgeving fiets ik door. Pas om 17.00 u kom ik op die farm aan. De mannen van het leger waren er al!???? Omdat het toch verder was dan ze dachten werden mtb-ers al voor Keswick met de vrachtwagen en busjes opgehaald......Tja het was vandaag inderdaad ver: op mijn -volgens Hank- optimistische teller stond 70 km. Het klinkt voor NL begrippen niet ver maar fietsen in dit land door Lake District met kar is wel wat anders. Voor het eerst voel ik de aanslag op mijn knieën. Ook is mijn zadel volledig gebroken ? Ik was toch afgevallen?

• 02 September 2014 - 22:06

Thea:

gaat lekker met dat materiaal van je! :-( Gelukkig ben je zelf natuurlijk heeelllll goed en kun je goed improviseren. Mooi meegenomen!

• 02 September 2014 - 22:16

Marcel D:

Mooie verhalen, Mars! Veel succes weer en keep up the spirit!!

• 02 September 2014 - 22:37

Allegonda:

Nou schiet ik toch wel even in de lach, vivid vision in my head van jouw fiets n karretje met plakbandjes , yzerdraadjes ed zoals de auto's in Cuba :-)))) je bent een " die hard " n bikkel , neem mijn hoedje af hoor toch elke morgen weer ( :-) ) bandje plakken , wieltje fixen n nu je zadel ..... We zullen je fiets n kar hier wel even goed na kijken . Veel plezier morgen :-)