Ierse Zee - Reisverslag uit Penrith, Verenigd Koninkrijk van Marcel Kroes - WaarBenJij.nu Ierse Zee - Reisverslag uit Penrith, Verenigd Koninkrijk van Marcel Kroes - WaarBenJij.nu

Ierse Zee

Blijf op de hoogte en volg Marcel

02 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Penrith

Begin de dag met een dansje.. Begin de dag met een lekke band.. Ook ditmaal haal de fiets met een lekke band uit de berging. Ditmaal geen "stads-lekje" (nietje) maar een "natuurlijk-lekje" (doorn). Het ontbijt in de huiskamer van de molen was trouwens een grote mr Bean film. Een man probeerde smeerkaas op z'n boterham te krijgen maar het plakte overal behalve op zijn brood. Wapperende handjes en een onbeschrijflijke mimiek deden me aan mr Bean denken. Het is wederom bloedmooi weer. De fietstocht is door de achtertuin van de kustindustrie. Hmm. En jahoor al snel zie de Ierse Zee. Dit kondigt het einde van de Reivers route aan. Het is een grove kustlijn met als opvallend detail dat de spoorlijn vlak langs het water loopt. Vanzelfsprekend bij het baken een foto gemaakt, hetgeen als officieel einde wordt gezien van de Reivers route. De campings liggen heel ongunstig en ik rijd door naar St Bees, een sta-caravanpark met een waanzinnig uitzicht op de Ierse Zee! Het begint heel hard te waaien en uit het niets ook stevig te regenen. Hier hoor ik voor het eerst zins weken een Nederlander praten. Nou ja blaffen naar de hond!!! Stomme Hollander. Wel een relaxed dagje een ik zelfs bijna 'n boek uit! En iedereen die mij kent weet dat ik dan echt "uitrust"☺️.

• 02 September 2014 - 21:38

Klaas:

Erg leuk om je reisverslag te lezen Marcel!
    Zo te zien lukt het wel met 't genieten......
    Veel plezier en succes!

• 02 September 2014 - 21:55

Thea:

Goed oefenen maar met die lekke banden, mag je ze van ons ook allemaal plakken als je terug bent, als echte expert :-)

• 02 September 2014 - 23:33

Anje:

Fijn om even bij je te zijn, ook al was het in de band

• 03 September 2014 - 11:08

Pim:

Wat een mooie verhalen weer Marcel, klinkt allemaal heel gaaf en met avontuur. Maar dat je nu ook een boek gaat lezen dat gaat wel wat ver, wordt het niet weer eens tijd om naar Nederland af te reizen....